Site icon OdRudej

Jak się lepiej Zorganizować w Pracy

Jak się lepiej zorganizować w pracy

Organizacja czasu pracy

Jak się lepiej Zorganizować w Pracy

Written by Aneta Boritzka

28/03/2020

Jak się lepiej Zorganizować w Pracy

Otoczenie, w którym pracujemy, ma ogromny wpływ na efektywność naszych działań. Dlatego tak ważne jest zadbanie o szczegóły, detale w naszej przestrzeni, w której pracujemy.

Jeżeli poświęcimy trochę czasu na te drobnostki, nasza praca będzie lżejsza, efektywniejsza, a my sami będziemy czuć się bardziej komfortowo w naszym miejscu pracy.

Nasza przestrzeń w pracy po części odzwierciedla to co dzieje się u nas w głowie, więc jeżeli tam panuje chaos i nieporządek, również może świadczyć o naszej nieodpowiedniej organizacji pracy, jak i niepoukładanych myślach. 

Jak się lepiej Zorganizować w Pracy – Dowiedz się już teraz!

Uporządkuj miejsce swojej pracy

Ciężko jest pracować w nieładzie, gdzie już sami nie potrafimy się w nim odnaleźć. Sterta papierów, kubków, zbędnych rzeczy, których nie używamy, zdecydowanie rozprasza podczas pracy i wydłuża nasz czas pracy.

Pracujemy mniej efektywnie, bo trudno nam coś szybko znaleźć (jakiś dokument, notatkę) na nie uporządkowanym biurku. Stos papierów, teczek, książek, notatników, notesików wciąż przekładamy z jednego końca biurka na drugi. Żeby znaleźć skrawek miejsca na jeszcze jedną notkę. Nie zaglądamy do tych papierów już długi czas, ale leżą i zawadzają.

Zdecydowanie tego trzeba się pozbyć. Posegregować bez sentymentów, wyrzucić niepotrzebne dokumenty a resztę jak jakaś zostanie, uporządkować i schować do kartonu. Uporządkujmy miejsce swojej pracy do minimum. Pozostawmy na biurku tylko niezbędne rzeczy, których używamy najczęściej. Notes, kalendarz, laptop, długopis, zakreślacz im mniej, tym lepiej. Porządek na biurku sprzyja koncentracji, a zwiększona przestrzeń zapewnia komfort w pracy. Im większy chaos panuje na biurku, tym większa nasza dezorientacja. Rzeczy drugoplanowe uporządkujmy w szufladach.

Do organizacji naszej przestrzeni na biurku mogą się przydać:

– organizer pojemnik plastikowy na dokumenty podręczne,

– metalowe koszyczki na niezbędne przybory piśmiennicze,

– kalendarz biuwar estetycznie wyglądający na biurku, niezabierający przestrzeni, w odróżnieniu od samoprzylepnych małych karteczek, nasze drobne zapiski na pewno nigdzie się nie zapodzieją.

Jeżeli pracujemy zdalnie we własnych czterech ścianach, również zadbajmy o naszą przestrzeń poza biurkiem, żeby panował w niej jakiś porządek niekoniecznie idealny. Pamiętajmy, żeby przestrzeń, w której pracujemy, miała dostęp do naturalnego światła, była przewietrzona i panowała w niej optymalna temperatura (nie za ciepła, gdyż przyczynia się to do ospałości). O ile jest to możliwe w domowych warunkach zadbajmy o to, żeby w naszym kącie nic nas nie rozpraszało (domownicy, dzieci).

Pamiętaj, że trzeba systematycznie dbać o porządek i te małe drobiazgi.

Ogranicz cyfrowe bodźce – Jak się lepiej Zorganizować w Pracy

Wszystkie nasze przeszkadzajki, które kradną regularnie nasz czas. Wystarczy jeden SMS, żebyśmy zatracili się z kimś w rozmowie. Powiadomienie z Facebooka, które wybije nas z rytmu pracy, bo zaczniemy przeglądać, kolejnego posta i następnego, a później może jeszcze wdajemy się w dyskusje w jakieś grupie, do której należymy a tam niedaleko do tego, że jakaś osoba nas poirytowała i zaczynamy przeglądać jej profil i tak czas leci. Za to praca nie posuwa się do przodu. Portale społecznościowe są bardzo uzależniające, najlepiej na okres pracy o ile to możliwe nie logować się do tych portali. Jesteśmy przesyceni natłokiem informacji, przeglądamy wszystko, co się dzieje, niekoniecznie co nas interesuje. Dlatego najlepiej odłożyć wszystkie te nasze przeszkadzajki: telefony, tablety na bok, poza naszym podręcznym zasięgiem.

Sporządź listę zadań krótko i długoterminowych 

W ten sposób, nie pominiemy żadnego zadania, które musimy wykonać. Zawsze możemy wrócić do naszej listy zadań odhaczyć, co do tej pory wykonaliśmy, a ile jeszcze mamy przed sobą. Dlaczego dwie listy działań krótko i długoterminowych, żeby nie stracić celu głównego, do którego dążymy. W liście krótkoterminowej przeważnie zawieramy zadania bardziej szczegółowe. Zadania krótkoterminowe są niezbędnym elementem procesu osiągnięcia zamierzonego celu z listy długoterminowej. Tak jakby domino jedno nie zadzieje się bez drugiego. Zadania długoterminowe opisujemy w sposób bardziej ogólny.

Np.: Zadanie długoterminowe: Opublikować artykuł na bloga

Zadania krótkoterminowe: Znaleźć pomysł na temat artykuł. Napisać ten artykuł. Znaleźć zdjęcia do artykułu. Sprawdzić stan ostateczny, czy jest wystarczająco zadowalający. Przechodzimy do celu długoterminowego, zamieszczamy artykuł na bloga i publikujemy.

Warto przeczytać:

Pokonaj strach i niepewność

Pokonaj strach i niepewność! Zrozum swoje lęki, planuj małe kroki i znajdź wsparcie.

Co mam teraz zrobić? Powiedz mi…

Odkryj, jak samodzielnie podejmować mądre decyzje, słuchając serca i umysłu. Zacznij działać świadomie już dziś!

Komunikacja Autentyczna. Bądź sobą!

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, co tak naprawdę oznacza być sobą? Co zobaczy być autentycznym i czym jest komunikacja autentyczna?

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów

Chcę zmiany, ale chyba nie do końca, bo… jak ma się zadziać zmiana kiedy jak to powiedział Einstein: „Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów”.

“Musiałam to zrobić, żeby się uratować”

Czy to jest właściwe rozwiązanie? Czy tak postępuje dojrzała osoba? Czy nie da się postąpić inaczej? W głowie się nie mieści…Przeczytaj cały artykuł: „Musiałam to zrobić, żeby się uratować”

Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat ja wysiadam.

Życie zbyt szybko pędzi do przodu. Nie mam już sił. Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat ja wysiadam

Straciłam kontrolę nad swoim życiem – Historia Kobiety

Straciłam kontrolę nad swoim życiem. Od dłuższego czasu towarzyszy mi lęk, ciągle napięcie niepokoju. Znacie to uczucie?

Boję się popełnić błąd 

Boję się popełnić błąd! Wolę w ogóle nie podejmować się działania niż doświadczyć negatywnych emocji z tym związanych.

Podążając za odpowiedzią – Dorota Kościelska Bronsztejn

Podążając za odpowiedzią. 16 ważnych opowiadań – książka, która skłania nas do głębszych przemyśleń i zmian w naszym życiu.

Samoocena — jak zbudować poczucie własnej wartości?

Kiedy patrzysz w lustro kogo w nim widzisz? Jaki masz obraz samego siebie? Samoocena – jak zbudować poczucie własnej wartości?

Exit mobile version