Jak się lepiej Zorganizować w Pracy

Aneta Boritzka

Written by Aneta Boritzka

28/03/2020

Jak się lepiej Zorganizować w Pracy

Otoczenie, w którym pracujemy, ma ogromny wpływ na efektywność naszych działań. Dlatego tak ważne jest zadbanie o szczegóły, detale w naszej przestrzeni, w której pracujemy.

Jeżeli poświęcimy trochę czasu na te drobnostki, nasza praca będzie lżejsza, efektywniejsza, a my sami będziemy czuć się bardziej komfortowo w naszym miejscu pracy.

Nasza przestrzeń w pracy po części odzwierciedla to co dzieje się u nas w głowie, więc jeżeli tam panuje chaos i nieporządek, również może świadczyć o naszej nieodpowiedniej organizacji pracy, jak i niepoukładanych myślach. 

Jak się lepiej Zorganizować w Pracy – Dowiedz się już teraz!

Uporządkuj miejsce swojej pracy

Ciężko jest pracować w nieładzie, gdzie już sami nie potrafimy się w nim odnaleźć. Sterta papierów, kubków, zbędnych rzeczy, których nie używamy, zdecydowanie rozprasza podczas pracy i wydłuża nasz czas pracy.

Pracujemy mniej efektywnie, bo trudno nam coś szybko znaleźć (jakiś dokument, notatkę) na nie uporządkowanym biurku. Stos papierów, teczek, książek, notatników, notesików wciąż przekładamy z jednego końca biurka na drugi. Żeby znaleźć skrawek miejsca na jeszcze jedną notkę. Nie zaglądamy do tych papierów już długi czas, ale leżą i zawadzają.

Zdecydowanie tego trzeba się pozbyć. Posegregować bez sentymentów, wyrzucić niepotrzebne dokumenty a resztę jak jakaś zostanie, uporządkować i schować do kartonu. Uporządkujmy miejsce swojej pracy do minimum. Pozostawmy na biurku tylko niezbędne rzeczy, których używamy najczęściej. Notes, kalendarz, laptop, długopis, zakreślacz im mniej, tym lepiej. Porządek na biurku sprzyja koncentracji, a zwiększona przestrzeń zapewnia komfort w pracy. Im większy chaos panuje na biurku, tym większa nasza dezorientacja. Rzeczy drugoplanowe uporządkujmy w szufladach.

Do organizacji naszej przestrzeni na biurku mogą się przydać:

– organizer pojemnik plastikowy na dokumenty podręczne,

– metalowe koszyczki na niezbędne przybory piśmiennicze,

– kalendarz biuwar estetycznie wyglądający na biurku, niezabierający przestrzeni, w odróżnieniu od samoprzylepnych małych karteczek, nasze drobne zapiski na pewno nigdzie się nie zapodzieją.

Jeżeli pracujemy zdalnie we własnych czterech ścianach, również zadbajmy o naszą przestrzeń poza biurkiem, żeby panował w niej jakiś porządek niekoniecznie idealny. Pamiętajmy, żeby przestrzeń, w której pracujemy, miała dostęp do naturalnego światła, była przewietrzona i panowała w niej optymalna temperatura (nie za ciepła, gdyż przyczynia się to do ospałości). O ile jest to możliwe w domowych warunkach zadbajmy o to, żeby w naszym kącie nic nas nie rozpraszało (domownicy, dzieci).

Pamiętaj, że trzeba systematycznie dbać o porządek i te małe drobiazgi.

Ogranicz cyfrowe bodźce – Jak się lepiej Zorganizować w Pracy

Wszystkie nasze przeszkadzajki, które kradną regularnie nasz czas. Wystarczy jeden SMS, żebyśmy zatracili się z kimś w rozmowie. Powiadomienie z Facebooka, które wybije nas z rytmu pracy, bo zaczniemy przeglądać, kolejnego posta i następnego, a później może jeszcze wdajemy się w dyskusje w jakieś grupie, do której należymy a tam niedaleko do tego, że jakaś osoba nas poirytowała i zaczynamy przeglądać jej profil i tak czas leci. Za to praca nie posuwa się do przodu. Portale społecznościowe są bardzo uzależniające, najlepiej na okres pracy o ile to możliwe nie logować się do tych portali. Jesteśmy przesyceni natłokiem informacji, przeglądamy wszystko, co się dzieje, niekoniecznie co nas interesuje. Dlatego najlepiej odłożyć wszystkie te nasze przeszkadzajki: telefony, tablety na bok, poza naszym podręcznym zasięgiem.

Jak się lepiej zorganizować w pracy

Sporządź listę zadań krótko i długoterminowych 

W ten sposób, nie pominiemy żadnego zadania, które musimy wykonać. Zawsze możemy wrócić do naszej listy zadań odhaczyć, co do tej pory wykonaliśmy, a ile jeszcze mamy przed sobą. Dlaczego dwie listy działań krótko i długoterminowych, żeby nie stracić celu głównego, do którego dążymy. W liście krótkoterminowej przeważnie zawieramy zadania bardziej szczegółowe. Zadania krótkoterminowe są niezbędnym elementem procesu osiągnięcia zamierzonego celu z listy długoterminowej. Tak jakby domino jedno nie zadzieje się bez drugiego. Zadania długoterminowe opisujemy w sposób bardziej ogólny.

Np.: Zadanie długoterminowe: Opublikować artykuł na bloga

Zadania krótkoterminowe: Znaleźć pomysł na temat artykuł. Napisać ten artykuł. Znaleźć zdjęcia do artykułu. Sprawdzić stan ostateczny, czy jest wystarczająco zadowalający. Przechodzimy do celu długoterminowego, zamieszczamy artykuł na bloga i publikujemy.

Warto przeczytać:

Dlaczego facet milczy po kłótni?

Zaczął traktować nas jak powietrze. Jakby nas w ogóle nie było. Czy to koniec? Czy nasz związek nie miał dla niego znaczenia? Dlaczego facet milczy po kłótni?

Test osobowości PERSO.IN – Model Wielkiej Piątki

Zwiększ swoją efektywność. Poznaj jaką masz przewagę nad innymi. Dowiedz się na jakie ryzyka musisz uważać w swoim życiu wykonując test osobowości PERSO.IN

Czy powinnam od niego odejść?

Trudno jest podjąć decyzję o rozstaniu. Wielokrotnie zadajemy sobie pytanie: Czy powinnam od niego odejść? Niezdecydowanie – gorsze niż podjęcie decyzji. Wiesz dlaczego?

Jak zorganizować przeprowadzkę?

Planujesz przeprowadzkę i zupełnie nie wiesz jak zorganizować przeprowadzkę? Nie ma w tym nic strasznego!

Co mam teraz zrobić? Co jeśli stracę czas?

W życiu musimy dokonywać wielu wyborów, często zadajemy sobie pytanie: co mam teraz zrobić? Odczuwamy niepewność, bo nie wiemy, czy nasz wybór będzie właściwy.

Blogi, które warto czytać! Najlepsza 18-stka!

Przedstawiam Wam mój ranking blogów 2021, które koniecznie powinieneś znać!

Dlaczego On się Nie Odzywa

Analizujemy, co poszło nie tak. Zastanawiamy się, co mogłyśmy zrobić lepiej. Dlaczego on się nie odzywa? Jaki jest powód, że facet milczy?

10 Porad dla Początkującego Blogera

Co jest tak naprawdę ważne w blogowaniu? Jakie rady chciałabym dostać, kiedy zaczęłam swoją przygodę z blogowaniem.

Początki blogowania

Moje początki blogowania  Już za niedługo mija rok mojego bloga odrudej.pl. Dlatego chciałam podzielić się z wami tym, jak wyglądały moje początki blogowania. Moje wyobrażenia o blogowaniu były zupełnie inne jak dzisiaj. Chciałam się do tego odpowiednio przygotować,...

Inwestuj w Związek Każdego Dnia

NIC NIE JEST DANE RAZ NA ZAWSZE Niezależnie na jakim etapie związku jesteśmy, czy dopiero się poznajemy, czy jesteśmy w narzeczeństwie, a może już w małżeństwie 5 albo 20 lat po ślubie. Inwestuj w związek każdego dnia Niezależnie od etapu związku, czasu przebytego...